قال الاستاذ:اختلاف باعث ایجاد پراکندگی میان مسلمانان میشود و
این امر به ضرر مسلمانان تمام خواهد شد.
آنچه زمینه ساز اختلافات امت اسلام است، نفس
شیطانی برخی از منحرفان می باشد.
پرهیز از اختلاف در میان مسلمانان امری ضروری است و دست
اجانب به ویژه آمریکا و صهیونیست را از تجاوز به حریم اسلام و مسلمین
کوتاه میکند. 
انسان چون مسافری در حال گذر از دنیا
است و آیات نورانی قرآن کریم نیز به این نکته اشاره دارد که تنها انسان به
سوی تعالی و کمال حرکت میکند.
مقام و کرامت انسان در نزد خداوند
متعال بسیار متعالی است و باید به آن احترام گذاشته شود ولی متأسفانه در
دنیای امروز به این مطلب توجهی نمیشود.
دشمنان اسلام و قرآن امروز برخلاف دستورات الهی عمل
میکنند و کرامت انسانها را نادیده میگیرند و با ایجاد اختلاف و تفرقه در
بین مسلمانان خون آنها را به راحتی پایمال میکنند.
هر چه تفرقه و اختلاف در میان
مسلمانان بیشتر باشد به نفع دشمنان و موجب پراکندگی در میان مذاهب اسلامی
است و راه نفوذ را برای رخنه دشمنان اجنبی ایجاد میکند.
جنگ جهانی اول و دوم را هم این افراد به راه انداختند و
اکنون هم همچون گرگ بر سر ملتهای مظلوم و مسلمان سایه افکندهاند و خون
آنها را میمکند.
پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت 13:30
قال الاستاذ:
جوانان دارای نیروی جسمی و روحی فراوانی هستند اما باید بدانند این نیرو
باید تحت کنترل و نظارت درآید و در غیر این صورت این نیروی با ارزش به هدر
می رود.
نظام اسلامی در زمینه ورزش نیز حرف برای گفتن دارد که ما اگر
نتوانیم این سخن را به گوش جهانیان برسانیم و آنان را تغییر دهیم لااقل
خودمان می توانیم از آن بهره ببریم و مشکلات خود را برطرف سازیم.
نگاه مادی حاکم به ورزش در دنیای غرب جاهلیت مدرن است.ما به برکت خون شهدا در دوره دفاع مقدس هم شرافت و کرامت را احراز و هم آن
را صادر کردیم و امروز نیز اگر ورزشکاران ایرانی در مقابل ورزشکاران
اسرائیلی حاضر به مسابقه نیستند این امر صدور کرامت و شرافت است.
دوشنبه 8 مهر 1392 ساعت 15:31
قال الاستاذ :
انسان باید بداند که بزرگترین دشمن او جهل علمی و جهالت عملی خود اوست که
او را دائما تهدید می کند. و بزرگترین عامل بروز تصادفات رانندگی و رعایت
نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی همین مساله است.
رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در نظام اسلامی واجب است.
باید این نکته را مورد توجه
قرار داد که فرهنگ سازی نیازمند یک حرکت مستمر و دائمی است و با حرکت های
موقت نمی توان این امر را به ثمر رساند.
یکشنبه 7 مهر 1392 ساعت 13:31
قال الاستاذ: سال تحصیلی ما باید با دو حس شروع بشود: یک حسّ ظاهری که آن را همه ما
میدانیم «مَن فَقَدَ حسّاً فَقَدْ فَقَدَ علماً» یکی هم حسّ درونی که قرآن
کریم اینگونه می فرماید ﴿إِن تَتَّقُوا اللّهَ یَجْعَل لَکُمْ فُرْقَاناً﴾
اگر شنیدهاید و تجربه کردهاید که بزرگان گفتند اگر کسی نابینا بود و حسّ
بصر را از دست داد او از تشخیص رنگها و مناظر محروم است، این مطلب درست
است اما قرآن کریم می فرماید ما یک حرف جدیدی داریم و آن این است که
میگوییم این حس دو قسم است یک قسم در بیرون است یک قسم در درون; در بیرون
همین چشم و گوشی است که میبینیم، ولی در درون یک چشم و گوش نادیدنی است،
اگر کسی آن چشم درون را از دست داد از علومی که از راه بینایی غیبی نصیبش
میشود بی بهره خواهد بود .
اینکه میبینید علوم برخیها چه در حوزه چه در دانشگاه کارآمد نیست و نه
تنها مشکل جامعه که حتی مشکل خود او را هم حل نمی کند، برای این است که او
به همان اصل اوّلی یعنی تجربه حسی بسنده کرده است و این اصل دومی که رهاورد
وحی است را رعایت نکرده است.
درست است همه موجودات آینه و آیت
الهیاند، اما هیچ موجودی به اندازه انسان مرآت الهی نیست و چون هیچ
موجودی به اندازه انسان مرآت الهی نیست لذا هیچ موجودی هم مانند انسان
صلاحیّت خلافت الهی را ندارد.
حداقل همّت یک دانشجوی دانشگاه یا طالب حوزوی این است که این درسی که
میخواند استادانه به دیگری منتقل کند این کفِ درس خواندن است از این
پایینتر اگر کسی درس خواند اتلاف عمر است. اگر کسی درس بخواند و نتواند
مدرّس خوب باشد یقین بداند عمرش را تلف کرده است برای اینکه این علوم
امانتهای الهی است. اگر کسی از کتابی به کتاب دیگر رفت و نتوانست آن کتاب
قبلی را به خوبی تدریس کند این مطمئن باشد عمر خود را تلف کرده است .
شنبه 6 مهر 1392 ساعت 15:32
قال الاستاذ: ......
مهمترین دستور گسترده دینی رعایت قانون و ادب بینالمللی بوده و از بهترین آداب
عمومی و مردمی، حفظ کرامت انسانی و پرهیز از اهانت به مقدسات پیروان نحلههای
گوناگون است.
ادامه مطلب ...
جمعه 5 مهر 1392 ساعت 00:44
قال الاستاذ: رکن اساسی جهادمحبوب تر از این است که دین خدا حیات دنیایی باشد و حفظ
دین، عزیزتر از حفظ خانه و مرکز کار. از اینرو، انسان مصممی می طلبد که
عملا ً نشان دهد دین در نزد او عزیزتر از برادر، فرزند و دنیاست و برای حفظ
دین، همهٴ شؤون وابسته را رها کند و روی آن سرمایه گذاری کند و بگوید: به
جهاد در راه خدا مهر می ورزم و زندگی با افراد ظالم برای من رنج آور است و
نه تنها آن را بد می دانم، بلکه از آن منزجرم.
پنجشنبه 4 مهر 1392 ساعت 11:18