به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

پیام حضرت استاد به یادواره شهدای استان های گلستان،مازندران و گیلان

قال الاستاذ:



پروردگارا ما را نه تنها اهل تقوا قرار بده, نه تنها محبّان و یاوران و معاونان اهل تقوا قرار بده بلکه ما را رهبر متّقیان قرار بده.

 


 صفحه نخست به یاد استاد

 
 اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی جمیع الأنبیاء و المرسلین و الأئمة الهداة المهدیین سیّما خاتم الأنبیاء و خاتم الأوصیاء(علیهما آلاف التحیّة و الثناء) بهم نتولّی و من أعدائهم نتبرّیء إلی الله

مقدم شما خانواده‌های معزّز و معظّم شهدا و همچنین فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی و مسئولان محترم استان را گرامی می‌داریم از برگزارکنندگان این کنگره وزین و دینی حق‌شناسی می‌کنیم! اصلِ این یادواره برای بزرگداشت سرداران و شهدای استان‌های گلستان و مازندران و گیلان است از خدای سبحان مسئلت می‌کنیم ارواح تابناک همه شهدا و همه کسانی که برای احیای کلمه حق تلاش و کوشش کردند با ارواح انبیا و اولیا محشور بفرماید, روح مطهّر امام راحل را با انبیا محشور کند و بزرگوارانی که شربت شهادت نوشیدند و اهل نثار و ایثار بودند محصول کار اینها را مورد رضایت ولیّ‌اش قرار بدهد و مایه و پایه استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار بدهد!

مطلب مهمّی که سرداران و شهدا به آن رسیدند استجابت دعاست مردان الهی از خدای سبحان در نیایش‌های خود مطالبی را می‌طلبند یکی از آن مطالب در این آیه ظهور دارد که پروردگارا ﴿هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً﴾[1] عصاره این دعا در جمله اخیر است یعنی پروردگارا ما را نه تنها اهل تقوا قرار بده, نه تنها محبّان و یاوران و معاونان اهل تقوا قرار بده بلکه ما را رهبر متّقیان قرار بده ﴿وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً﴾ ما طرزی زندگی کنیم که مردان پارسا و باتقوا به ما اقتدا کنند ما اُسوه مردان باتقوا باشیم, قُدوه متّقیان باشیم, سالکان کوی تقوا راه ما را طی کنند, راهیان راه پارسایی, مسیر ما را بپیمایند ﴿وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً﴾. عزیزانی که شربت شهادت نوشیدند اعم از سرداران و شهدای عادی، اینها قُدوه, اُسوه و الگوی دیگران هستند کسانی که به سرداران و شهدا اقتدا می‌کنند جوان‌های فعال دینی و پارسایان مذهبی هستند آنها گذشته از حفظ دین خود, سعی و کوشش دارند که دین دیگران را حفظ کنند سعی و کوشش دارند که نظام اسلامی را همچنان مستحکم نگه بدارند, سعی و کوشش دارند که بیگانه را به حرم امن نظام اسلامی راه ندهند, سعی و کوشش دارند که رهاورد بزرگان دین همچنان محفوظ بماند. این عزیزان چه سرداران شهید, چه شهدای عادی، اینها امام مردان باتقوا هستند, امام زنان‌های باتقوا هستند ﴿وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً﴾. عصاره این امامت در آیات سورهٴ مبارکهٴ «آل‌عمران» آمده نشانه امامت آن است که اینها هم در دنیا امام بودند و هم بعد از مرگ; در دنیا امام بودند زیرا بسیاری از جوان‌ها، اینها را الگوی خود قرار دادند و راهیان راه اینها شدند, بعد از این عالَم که رحلت کردند همچنان از خدای سبحان بشارت طلب می‌کنند ﴿وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِم﴾[2] از خدا بشارت می‌خواهند که راهیان راه ما در کدام مقطع هستند و این درخواست و استبشار آنها البته با نیایش و دعا همراه است و خداوند هم در اثر استبشار شهدا و سرداران شهید و نیایش و نجوا و مناداهای آنها به راهیان کوی شهادت, سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت می‌فرماید.

بنابراین بر اساس ﴿مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِنْهَا﴾[3] (یک) ﴿مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا﴾[4] (دو) و آیات دیگر, عزیزانی که شربت شهادت نوشیدند جان خود را و عمر خود را و حیات خود را در راه حفظ دین به خدای سبحان تقدیم کردند خدا یک حیات برتر و یک زندگی بهتر به اینها عطا کرده است. عصاره آن حیات در خودشان ظهور می‌کند و اثر آن هم برای راهیانشان ظهور می‌کند, بنابراین شما که در این یادواره عظیم شرکت کردید و در برگزاری این یادواره در شهر هزار سنگر و تاریخی و فداکار آمل اسلامی حضور به هم رسانیده‌اید مطمئن باشید که راهی راه کسانی هستید که آنها امام متّقیان هستند خیلی‌ها علاقه‌مندند که امام مردان باتقوا باشند در این نیایش از خدا می‌خواهند ﴿وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَاماً﴾ اما آن‌که دعایش مستجاب می‌شود عالمان ربانی هستند از یک سو, شهدای حق و صدق هستند از سوی دیگر و اگر در بین این سرداران و شهدا یک طلبه شهید بود, یک عالِم شهید بود او با یک بال و با یک دست جریان «مِداد العلماء» را به همراه دارد با دست دیگر «دماء الشهداء»[5] را به همراه دارد با دو جناح و با دو بال رهبری امّتی که به او اقتدا و ائتسا کرده‌اند به عهده می‌گیرند که امیدواریم این رهبری همچنان ادامه داشته باشد و این نظام اسلامی تا ظهور صاحب اصلی‌اش از هر خطری محفوظ بماند و به وجود مبارک ولیّ عصر روشن بشود!
از خدای سبحان مسئلت می‌کنیم ارواح تابناک شهدا را با انبیا محشور بفرماید! روح مطهر امام راحل را با انبیا محشور بفرماید! شهدای سراسر ایران اسلامی مخصوصاً این سه استان گیلان و مازندران و گلستان را با انبیای الهی محشور بفرماید! به خانواده‌های معزّز و معظّم اینها اجر صابران مرحمت بفرماید! چراغ حیات و زندگی اینها همچنان روشن باشد! به برگزارکنندگان محترم این یادواره سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت بفرماید! نظام ما, رهبر ما, مراجع ما, ملت و مملکت ما را در سایه ولیّ‌اش از هر خطری محافظت بفرماید! فرزندان ما را از بهترین شیعیان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) قرار بدهد! خواسته‌های مشروع همه در سایه لطف ولیّ پروردگار به اجابت برسد!

«غفر الله لنا و لکم و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

[1] . سوره فرقان، آیه 74.
[2] . سوره آل عمران، آیه 170.
[3] . سوره نمل، آیه 89؛ سوره قصص، آیه 84.
[4] . سوره انعام، آیه 160.
[5] . من لا یحضره الفقیه، ج4، ص 399.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد