به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

آیا سپاه یزید قرآن خواندن امام حسین (ع) بر روی نی را شنیدند ؟؟!!(بازنشر)



آیا لشگریان یزید  قرآن خواندن امام حسین (ع) بر روی نی را شنیدند ؟؟!!

چطور می‌شود علنی علی رئوس الأشهاد حضرت قرآن بخواند و همه بشنوند و کسی قیام نکند اینها را فریب دادند دیگر گفتند اینها ـ معاذ الله ـ بر باطل‌اند اگر همه می‌شنیدند....

 

  
 

*****************************************

تنها کسی که از آن گلوی بریده این حرف را شنید سکینه بود. این‌چنین نیست که حرف را همه بشنوند . خیلیها کنار جسد بودند تنها کسی که شنید که جریان سلام مرا به شیعیان برسانید به اینها بگویید مرا بهانه نکنند برای کُشته‌هایشان گریه بکنند این حیف است کشته‌هایشان را بهانه کنند، شهدایشان را بهانه کنند برای من گریه کنند «أو سمعتمُ بغریبٍ *** أو شهیدٍ فاندبونی» نه اینکه مرا بهانه کنید برای آنها گریه کنید این حیف است آنها را بهانه کنید برای من گریه کنید خب از غیر سکینه که نقل نشده که این همه بودند دیگر اطراف.


وجود مبارک حضرت از این کارها زیاد داشت در مسئله ی خواندن قرآن این «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ» را در شام قرائت فرمودند، «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْکَهْفِ وَالرَّقِیمِ» را در کوفه قرائت فرمودند.

 خب مستحضرید وجود مبارک زینب کبرا(سلام الله علیها) یک سخنرانی مثلاً عاطفی کرده خیلیها دست به شمشیر می‌کردند چطور می‌شود علنی علی رئوس الأشهاد حضرت قرآن بخواند و همه بشنوند و کسی قیام نکند اینها را فریب دادند دیگر گفتند اینها ـ معاذ الله ـ بر باطل‌اند اگر همه می‌شنیدند همان روز قیام می‌کردند در بین این همه جمعیّت شما از زیدبن‌ارقم نقل می‌کنید اگر ان‌شاءالله تحقیق بکنید که آیا همه شنیدند، آیا گوش همه آن لیاقت را داشت بشنود در اینکه وجود مبارک این آیات را تلاوت فرمودند اینها «ممّا لا ریب فیه» است.

 در اینکه بعضیها شنیدند و نقل کردند آن هم «ممّا لا ریب فیه» است این دوتا مطلب مفروق‌عنهماست اما آیا همه شنیدند؟ چطور شد آنها نشنیدند؟ چه گوشی می‌خواهد تا انسان بشنود؟ با چه گوشی می‌تواند بشنود؟ آنکه الآن تسبیح موجودات را می‌شنود آن بیان را هم می‌شنود اینها را جزء عرفانیّات عاشوراست و متأسفانه مطرح نیست.



 در «وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ» هم همین است آن رفته عوام‌فریبی بکند و آیه بخواند که «قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ» خب وجود مبارک زینب کبرا جلویش را گرفته فرمود شما اشتباه می‌کنید «أظننت یا یزید حیث أخذت علینا أقطار الأرض و آفاق السماء» تا آخر اما وجود مبارک سیّدالشهداء علی رئوس الأشهاد در آن جلسه ی علنی چنین آیه را بخواند همه بشنوند باز جا برای عوام‌فریبی باشد این بعید است پس سه مطلب است یکی وجود مبارک حضرت قرآن خواندند این مفروق‌عنه است، یکی اینکه بعضیها شنیدند این هم مفروق‌عنه است اما آیا اینکه چطور شد که دیگران نشنیدند، آیا همه شنیدند و اعتنا نکردند چرا آن را پس نقل نکردند از آنها نقل نشده اینها عرفانیّات عاشوراست .