به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

این را حیوان بخورد بهتر از داعشی هاست . تبری امام صادق علیه السلام

قال الاستاذ:
  
یک روایت نورانی از وجود مبارک امام صادق(سلام الله علیه) است که مرحوم محدث قمی گویا این را در سفینه نقل کرده است؛ در مسافرتی شتری همراه ایشان بود که مثل اینکه می‌خواستند آن شتر را نحر کنند، از منطقه‌ای گذشتند آن شخصی که خدمت حضرت بود عرض کرد: این‌جا ما این را نحر کنیم؟ فرمود: نه, این‌جا زود است، به بیابانی رفتند و فرمود: حالا در این‌جا نحر کنید.
 عرض کرد: یابن رسول الله! آن‌جا محله‌ای بود و اگر این را نحر می‌کردیم چند فقیر می‌خوردند، این‌جا باید حیوانات بخورند. فرمود که این حیوانات بخورند، بهتر از آن داعشی‌هاست!!!  ؛ آنها خونریز هستند، این حیوانات بخورند بهتر است.

 این در بیان سیره امام صادق(سلام الله علیه) است که فرمود حیف این شتر نیست که آنها بخورند! حیف این گوشت نیست آنها بخورند! این کار الهی است.

شما در روایات باران ملاحظه بفرمایید که این باران را چه کسی می‌فرستد؟ چقدر می‌فرستد؟ کجا می‌فرستد؟ این ﴿نَسُوقُ الْماءَ إِلَی اْلأَرْضِ الْجُرُزِ﴾ و مانند این آیه را ملاحظه بفرمایید؛ در ذیل این آیات آن روایت هستند که اگر اینها بیراهه رفتند، ما دستور می‌دهیم که ابرها به دریاها بریزند؛ بالأخره شتر است، گوشت است و یک عده فقیر میباشند، پس فقیر داعشی بخورد بهتر است یا حیوان؟ فرمود حیوان.