به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

تصاویر حضرت استاد در مرقد مطهر امام خمینی(ره)


حضور حضرت استاد در مرقد مطهر امام خمینی(ره)



 

ادامه مطلب ...

24خرداد هماهنگی ملکوت اسلام و ناسوت ایران+صوت


اعوذ بالله من الشیطان الرجیم


بسم الله الرحمن الرحیم و ایّاه نستعین

حضور محترم ملت بزرگ ایران
با سلام و دعا، ضمن تهنیت اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد مسعود حضرت ختمی‌ امامت مهدی موجود موعود(عج)، یادآور می‌شوم حضور حماسی شما در صحنه انتخاب رئیس جمهور محترم، توفیق الهی بود که باید در برابر آن شکر بکنیم؛ ﴿مَا بِکُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾، هماهنگی ملکوت اسلام و ناسوت ایران، فرهیختگانی می‌پروراند که هم ستون شریعت را استوار؛ «الصلاة عمود الدین» و هم ستون سیاست را با تدبیر و امید افراشته نگه می‌دارند؛ «إِنَّمَا عِمَادُ الدِّیْنِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِیْن وَالْعُدَّةُ للْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ».
انتظار می‌رود رئیس جمهور منتخب این ملت بزرگ برای وفا به عهد از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرده و از هیچ کوششی دریغ نکند و با بهره‌بری از رهنمود رهبر محترم و مراجع عظام تقلید و اساتید و متخصّصان فنون، جهت استقلال نظام اسلامی و صیانت شئون داخلی و خارجیِ کشور سعی بلیغ فرماید.
امید است ذات اقدس الهی روح مطهر امام راحل و شهدا را با انبیا محشور بفرماید و کشور ولیّ عصر را تا ظهور آن حضرت از هر گزندی محافظت بفرماید و ملت بزرگ ایران اسلامی را همواره سرفراز نگه بدارد.
«و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته»
جوادی آملی
26 خرداد 1392


دریافت صوت


انتخابات24 خرداد 1392


 

 حضرت استاد  در انتخابات 24 خردادماه1392 



 

پیام تسلیت حضرت استاد به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله طاهری اصفهانی+ صوت

﴿إنّا لله وَ إنّا إلَیهِ راجِعُون﴾

ارتحال عالِم مجاهد ابوالشهید حضرت آیت الله حاج سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی را به محضر مبارک مراجع عظام، علمای اعلام، حوزه‌های علمی، بیت مکرّم آن فقید سعید و مردم بزرگوار اصفهان تسلیت عرض نموده، برای آن روحانیِ رحیل علوّ منزلت و برای عموم مصیبت‌دیدگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نماییم.


دریافت صوت


مزدوری

قال الاستاذ:

حضرت سلیمان(ع) از جن‌هایی که در خدمتش بودند بیگاری نمی‌کشید، از نظر اسلام نه تنها بیگاری بد است، بلکه مزدوری هم بد است، مزدوری در اسلام منهی است، چه رسد به بیگاری، پیامبر(ص) دست کارگر را که بوسید بدین معنا نبود که دست مزدور را بوسیده باشد، در اسلام مزدوری نیست، این‌که فرد خود را اجیر دیگری بکند در اسلام نیست، اما بر اساس داستان موسی(ع) و شعیب(ع) گفته‌اند مزدوری در اسلام حرام نیست، اگر هم باشد حمل بر کراهت کرده‌اند، اگر کسی به مردم کار بدهد و مزدور بگیرد در مرحله دوم است، اگر کسی تولید را چه در بخش خصوصی چه در تعاونی توسعه دهد، آن در درجه اول اهمیت قرار دارد، اسلام به کار توصیه کرده است.

قانون اسیر / ستون شریعت و ستون سیاست

قال الاستاذ:
امیرالمومنین هم به مالک و هم به مردم مصر فرمود که قبل از من این دین اسیر بود؛ یعنی قرآن بود، تفسیر می‌کردند، نماز جمعه و جماعت بود، اما همه را به میل خود معنا می‌کردند، قانون اسلامی اسیر اینها بود هر طوری که خودشان می‌خواستند عمل می‌کردند بعد می‌گفتند در برابر قانون نایستید!!


امیرالمومنین به مالک فرمود شما که مصر می‌روی و می‌خواهی مردم مصر را اداره کنی باید بدانی کشور, خیمه‌ای است که دو ستون دارد، یکی ستون شریعت و دیگری ستون سیاست. و این دو با هم هماهنگ است، ستون شریعت, نماز است و ستون سیاست, مردم‌اند.


کسی بخواهد سیاست کند باید کار برای مردم, اشتغال مردم, دین مردم, دنیای مردم, آخرت مردم را تأمین کند ستون دین، مردم‌اند اگر سیاست, سیاست اسلامی است. حضرت به مالک فرمود حواست جمع باشد مشکل مردم را حل کنی، بیکاری را برطرف کنی، اشتغال را ایجاد کنی، سنّ ازدواج را تأمین کنی.