به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

دیدار دکتر صالحی با حضرت استاد + تصاویر

دیدار صبح امروز دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با حضرت استاد


بخشی از سخنان حضرت استاد در این دیدار


** شاید الان گروه 1+5 توافق نامه را امضا کردند اما به محض این که قدرت یابند دیده می‌شود چه کار می‌کنند و روس نیز همین گونه رفتار می‌کند، توافق محقق می‌شود اما هنگامی که قدرت یابند از أمریکا بدتر می‌شوند.

** باید بدانیم که روس‌ها بهتر از آمریکا نخواهند بود، آنها در جنگ جهانی پیش آمدند و آذربایجان که برای ایران بود را در اختیار گرفتند و روسها یازده سال افغانستان را اشغال کردند.

** شما با هر کشوری که در زمینه هسته‌ای قصد عقد قرارداد دارید باید بدانید که اینگونه نیست که آن کشور دلسوز و خیرخواه شما باشد لذا همواره باید هوشمندی، درایت و کیاست خود را به کار بگیرید و اینچنین نیست که روسیه از آمریکا بهتر باشد.

** خداوند می فرماید با کافری که با شما کاری ندارد و بر علیه شما توطئه نمی کند می توانید زندگی کنید اما با مستکبر که «اَیمان» ندارد به این معنا که قطعنامه و تفاهم نامه و امضای خود را زیر پا می گذراد نمی توان زندگی کرد.


**در قرآن کریم خداوند منع نکرده که با افراد بی ایمان رابطه داشته باشیم، بلکه ذکر کرده که سخن بگوییم و ادب را در گفته هایمان رعایت کنیم و باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که خداوند در قرآن کریم از این گروه به مستکبر یاد کرده است.

** شما و شهدا و مجروحان شما  فخر این نظام هستید، ان شاءالله این نظام قدرتمندتر و بالنده تر پیش رود و خطری شما را تهدید نکند.





مطلب مرتبط (دیدار پیشین دکتر صالحی وزیر وقت امور خارجه  با حضرت استاد + تصویر )

همایش ویژه هفته پژوهش با محوریت علم دینی+ تصاویر

قال الاستاذ:

 تدوین نقشه جامع علمی جهان مهم ترین کار کنونی نظام اسلامی است ،  آنچه که قبلاً شورای عالی محترم انقلاب فرهنگی به صورت نقشه جامع علمی کشور تدوین کردند، هر چند لازم بود ولی کافی نیست.

** امکان ندارد کسی درباره نقشه علمی کشور خودش تنها سخن بگوید، علم اصولا بومی نیست، نه شرقی است و نه غربی، ممکن نیست کسی درباره نقشه علمی کشور خودش سخنی بگوید مگر اینکه درباره نقشه علمی جهان فکر بکند.** مسئله نقشه جامع علمی, نظیر نقشه جامع اقتصادی یا عمرانی نیست که برای یک کشور باشد، بلکه باید علم را در جهان بررسی کرد چرا که اگر درباره نقشه علمی جهان فکر نکردیم و فقط ایرانی فکر کردیم، هرگز نقشه جامع ایرانی هم نخواهیم داشت.


وقتی ما در علم اصول، بحث درباره قول امام, فعل امام و تقریر امام را دینی می دانیم، چگونه می توانیم بگوییم که بحث درباره فعل خدا دینی نیست؟! ما که در حوزه می‌گوییم خدا چنین گفت, علم دینی است اما آن وقت که استاد دانشگاه می‌گوید خدا چنین کرد، علم دینی نیست؟! محال است ما علم غیر دینی داشته باشیم. چرا که هیچ چیزی در آسمان و زمین نیست مگر فعل خدا، قول خدا، حکم خدا، اثر خدا؛ بنابراین ما علم غیر دینی نخواهیم داشت چون در جهان چیزی غیر از فعل خدا نیست.

ممکن است عالِم یا قبول کند یا نکول, قبول و نکول عالِم هیچ سهمی در صبغه علمی دین ندارد. رابطه موضوع و محمول, بیان فعل خداست خدا این‌چنین کرد, ولو خدا را قبول نداشته باشد چه اینکه اگر معلّم واستاد, موحّد بودند, به هیچ عنوان موحّد بودن و دینی بودنِ او علم را دینی نمی‌کند.

**عقل و نقل هیچ کدام در برابر وحی نیست. مگر می شود فلسفه را ـ معاذ الله ـ در برابر وحی قرار داد؟! مگر می توان فیلسوف را در برابر انبیا قرار داد؟! فیلسوف و حکیم همه تلمیذ محض پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هستند.

بخشی از سخنان حضرت استاد درهمایش ویژه هفته پژوهش با محوریت علم دینی

معنای نا تمام ( لئن شکرتم .....)

قال الاستاذ:

اینکه خداوند در سورهٴ مبارکهٴ «ابراهیم» فرمود: ﴿لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ﴾ تنها این نیست که هر کس شکر کرده است این به سود خود فقط شکر می‌کند «شکر نعمت نعمتت افزون کند» یا در حدّ نازل یا میانی، شکر، نعمتِ شاکر را افزون کند بلکه بدین معنا است که ما شعور و فهمتان را بالا می‌بریم، هویّتتان را بالا می‌بریم. انسان که همه‌اش خوردن و خوابیدن نیست فهم هم هست فرمود: ما شما را بالا می‌بریم و این در حدّ عالی است لذا نفرمود: «لئن شکرتم لأزیدنّ نعمتکم» بلکه فرمود: ﴿لَئِن شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ﴾ چه اینکه فرمود: مردان الهی کسانی‌اند که ﴿إِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَاناً﴾ خب ایمان کسی که بالا می‌رود یعنی هویّت او و واقعیت او نیز بالا می‌رود.

افسانه تحریم /شعر آیت الله حسن زاده / آسمان کرمانشاه +صوت جلسه

قال الاستاذ:


بخش پایانی سخنان حضرت استاد در درس تفسیر 24 آذر 92


…اینکه ما این قرآن را بالای سر می گذاریم باید حیات ما را تامین کند یعنی ملت ما ، وقتی پذیرفتیم که این کتاب می گوید : دری را که خدای متعال از روی رحمت باز کند هیچ کس نمی تواند ببندد. این مساله تحریم میشود افسانه . مشکل ما این است که ما موحد نیستیم ، مشکل ما این است. وگرنه هرچه این ها (کشوره های غربی ) عربده بکشند ، خوب  چه چیزی را  تحریم می کنند؟؟ رازق که اوست ،


عزیزمان حاج آقای حسن زاده حفظه الله فرمود:


به مجاز این سخن نمی گویم********* به حقیقت نگفته ای الله

باور بکنیم این حرف را ،  رزق به دست دیگری است ، السموات و الارض  به دست دیگری است ، له مقالید السموات والارض ، کلید دار اوست ، خزانه  دار اوست ، نگران چه هستیم ما؟

اگر خدای ناکرده این فکر نبود این جنگ ده ساله (این جنگ ده ساله است نه هشت ساله ) تا انقلاب پیروز شد (منافقین) خلق ترکمن آشوب کردند ، در گنبد آشوب کردند ،  کردستان آشوب شد ، خلق عرب ، انفجار ها (متعدد)  دو سال ما مرتب گرفتار جنگ داخلی بودیم الله حل کرد.

هشت سال هم جنگ خارجی. مگر هیچ کس باور میکرد . این ها (عراقی ها)  آمدند با هواپیما آسمان کرمانشاه عزیز را شیار کردند ،چند دقیقه کل این آسمان کرمانشاه را شیار کردند میرفتند و می آمدند  احساس امنیت میکردند . آن روز شهدای فراوانی دادند مردم بزرگوار کرمانشاه .

 به حقیقت نگفته ایم الله. نگران چه هستیم؟؟

البته بحث ها تا آخر هست گفتگو هست اما هراس نیست که خدای ناکرده چیزی کم بیاوریم،نظام کم بیاورد ، اسلام آسیب ببیند این ها نیست  ، اگر ما گفتیم ما یفتح الله للناس من رحمه فلا ممسک لها
دری را که خدا طبق رحمت باز کند احدی نمی تواند تحریم بکند.

 خدایا تورا به غیرت وقدرت خودت این نظام خودت را حفظ بفرما.