به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

پیام حضرت استاد به چهارمین اجلاس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگهای شیعه

چهارمین اجلاس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه با موضوع «ضرورت صلح و امنیت جهانی از دیدگاه اسلام» با قرائت پیام حضرت استادو حضور شخصیت های برجسته جهان اسلام در هامبورگ آلمان آغاز به کار کرد.


 

ادامه مطلب ...

آیا پیامبر اکرم (ص) طبیب دوره گرد بودند؟

قال الاستاذ:نه یعنی طبیب دورهگرد! نه یعنی طبیبی که سفر استانی دارد!....(بخشی از سخنان حضرت استاد در درس خارج تفسیر 7مهر94 مسجد اعظم )
ادامه مطلب ...

دیدار دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با حضرت استاد+تصاویر

قال الاستاذ:

هر جا که امکان بیان اندیشه و نقل فکر باشد، آن مکان حقیقی خواهد شد، دین بهترین الگوها  را در اختیار انسان قرار می دهد، علم حقیقی چیزی است که مسلمانان دارند ولی غربی ها ندارند، ولی ما دراین عرصه نتوانستیم از داشته های خود درست استفاده کنیم. اگر بتوانیم حقایق عالم خلقت و جهان هستی را درست و کامل به مردم برسانیم؛ قطعا مردم حرف حقیقت را خواهند پذیرفت.


اگر کار خود را در شناسایی فضای حقیقی درست انجام دهیم نه تنها جای نگرانی نخواهد بود، بلکه مردم با داشتن فطرت پاک به سمت چیزهای بدلی نخواهند رفت.


غربی ها بیشترین استفاده را از این فضا برده اند، غربی ها اگر چه از ما در این عرصه پیشی گرفته اند؛ ولی جای نگرانی نیست، زیرا ما هم می توانیم با بهره گیری از علوم حقیقی این جایگاه را آن خود کنیم. هدف غرب از دست یابی به علم و تکنولوژی تنها سلطه طلبی است.


مسیر طولانی است و نیازمند به برنامه ریز دقیق تر و الگو سازی مناسب است. اگر نتوانیم الگوی درست به جامعه نشان دهیم مسلما  گرفتار آسیب های جدی خواهیم شد. دلیل اینکه سازمان ملل موفق نیست بخاطر این  است که نتوانسته با زبان مشترک با مردم صحبت کند؛ بنابراین ما می توانیم از غربی ها بهتر باشیم و آن زمانی میسر است که بتوانیم  در معرفی خوبی ها و الگوی مناسب درست عمل کنیم.


دیدارسید مهدی صادقی استاندار قم با حضرت استاد+تصاویر

قال الاستاذ:

                                                                                                                                                    خدمت صادقانه مشمول الطاف الهی خواهد شد

با این همه امکانات و الطاف الهی، وجود بی کاری توجیهی ندارد؛ استانداران باید با شناسایی وجب به وجب استان های خود، قابلیت های بالقوه آنها را شناسایی و با بهره برداری از آنها زمینه کار آفرینی را در حوزه های مختلف ایجاد کنند.


از طرفی تحصیلکردهای ما هم باید بدانند تحصیل یعنی ورود عالمانه به فضای کار و کوشش و نه پشت میز نشینی؛ این تفکر که شخص تحصیلکرده باید پشت میز نشین باشد تفکر باطلی است.

اقتصاد مقاومتی عبارت لطیف و پرمعنایی است و ازمصادیق آن این است که هرگز بدون توجه به اعتبارات مصوب و بودجه، طرح و پروژه ای را آغاز نکنیم تا بعد در میانه راه با اتمام بودجه کار نیمه کاره رها شود.

دیدار دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم و ولی الله بیاتی رئیس شورای شهر استان قم با حضرت استاد+ تصاویر

صفحه نخست به یاد استاد

یک مسلمان بلند اندیش در برنامه ریزی های خود بیش از آنکه به دو حوزه ملی و منطقه ای بیاندیشد به حوزه بین المللی می اندیشد و برای آن برنامه ریزی می کند؛ در برنامه ریزی های خود باید جهانی فکر کنیم و منطقه ای و ملی عمل کنیم تا کسانی که به این سرزمین سفر می کنند این مشترکات انسانی را مشاهده کنند و جذب شوند.
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی افزودند: در عمران و آبادانی شهر باید بدون اختلاف نظر و فارغ از سلیقه های شخصی و با وسعت دادن به ظرفیت جان خود عمل کنیم.

دیداردکتر علی عسکری معاون وزیر اقتصاد با حضرت استاد+تصاویر

قال الاستاذ:

اقتصاد غیر انسانی
نباید تکیه دولت در کسب درآمد، در درجه اول و دوم صرفاً به درآمدهای مالیاتی باشد بلکه دولتهای مقتدر با مدیریت درآمدهای خود به نحوی کشور را اداره می کنند که اخذ مالیات و فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان و مصرف کنند گان اثر سوء نداشته نباشد.


انسان کاملاً با حیوان متفاوت است. حیوان خام خور است و هر چه می خواهد خداوند در طبیعت برای او قرار داده، کشوری هم که اقتصادش تنها متکی به خام فروشی باشد این کشور یک اقتصاد غیر انسانی دارد .


اقتصاد متکی به فروش گاز و نفت خام که در حقیقت خام فروشی است بر خلاف آموزه های اسلام است. توصیه اسلام این است که این مواد خام در کشور فرآوری شده و به سرمایه تبدیل شود و در مرحله بعد همین سرمایه را مجدداً به سرمایه های دیگری تبدیل کنیم.


قرآن کریم از ملتی که جیبش خالی باشد به «فقیر» تعبیر می کند، معنای فقیر غیر از فاقد و گداست، فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است؛ یعنی قرآن کریم می فرماید اگر می خواهید ستون فقرات جامعه سالم باشد باید اقتصاد جامعه سالم باشد.

بخشی از سخنان حضرت استاد در دیدار با دکتر علی عسکری معاون وزیر اقتصاد


پیام حضرت استاد به سومین همایش نهج البلاغه در انگلستان

سومین کنفرانس بین المللی «نهج البلاغه» به همت «موسسه فکر اسلامی» یکشنبه 19 مهرماه در هتل ماریوت شهر پیتربورو انگلستان و با پخش پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی  علامه جوادی آملی برگزار شد.
متن کامل پیام در ادامه مطلب....  
ادامه مطلب ...