به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

دیدار پروفسور دلهوگ و پروفسور فرولدی با حضرت استاد

 پروفسور هانری دولهوگ رئیس دانشکده الهیات کاتولیک پاریس و مدیر مرکز تعالیم علوم دینی مسیحیت به همراه پروفسور ونسان فرولدی مدیر روابط اسلام و مسیحیت شورای کاردینال فرانسه با حضور در  دفتر حضرت استاد با   ایشان دیدار کردند.

توضیح عبارت طلبه افغانی !!+فیلم

در  دی ماه امسال حضرت استاد پس از 63 سال اجازه انتشار کتاب  تحریر الاصول را  صادر فرمودند . در مراسم رونمایی از این کتاب اصولی  سخن از آخوند خراسانی مطرح شد و حضرت استاد از عبارت طلبه افغانی استفاده کردند . ظاهرا  ظاهر اندیشانی  برداشت بدی از این عبارت داشته اند که حضرت استاد در انتهای درس  خارج فقه خود مجبور به توضیح شدند؛ عین عبارات معظم له تقدیم می شود. 
ادامه مطلب ...

انتقاد عمیق حضرت استاد از وضعیت حوزه

برای مشاهده  (+) کلیلک نمایید.

اجازه چاپ کتاب پس از 63 سال؟!!!

حضرت استاد در مراسم  رونمایی  از کتاب  «تحریر الاصول» ( تقریر کامل درس خارج اصول حضرت امام خمینی(ره) توسط حضرت  استاد )  که در چهار مجلد به زیور طبع آراسته گردیده است :
-    اگر اصول وظیفه خود را به درستی انجام می داد و متوجه فرق بین حقیقت و اعتبار می شد، شاهد آثاری مانند شهید جاوید در حوزه نمی بودیم.

-     این کتاب که تقریر درس خارج اصول حضرت امام خمینی(ره) است متعلق به ۶۳ سال پیش می باشد که تا امروز اجازه چاپ آن را نمی دادیم چون نگران بودیم که معاذالله ما را درگیر القاب و اوصاف و خیال کند اما اینک که در پایان عمر هستیم و هیچ نگرانی از این بابت نداریم، اجازه چاپ این اثر را دادیم.

-     اگر می بینیم حرف یک روحانی مانند حضرت امام(ره) اینچنین در جامعه اثر داشت و حرف دیگران نه، به همان دلیل است که وقتی مادر کودک از دست داده ناله میزند ناله او بیش از هر مداح دیگری در همه اثر می گذارد و همه را به گریه می اندازد چون این مادر، داغ دیده است و از اعماق دل ناله می زند.

حضور حضرت استاد در مراسم ختم آیت الله هاشمی شاهرودی -مسجد اعظم

مراسم ختم آیت الله هاشمی شاهرودی  پس از نماز مغرب و عشا  امشب  در مسجد اعظم قم  با حضور گسترده مردم و اعاظم   حوزه  برگزار گردید .