قال الاستاذ: الآن هم در خود قم هم مثلاً وقتی جریان حضرت هادی و امام عسکری مطرح است دو سه جمله میگویند بعد مستقیم میروند به سراغ کربلا! ما عملاً احساس کردیم نکند ما ـ معاذ الله ـ واقفی باشیم هیچ خبری از این دو، سه امام نیست الآن این خطر هست.
.............. حالا نسبت به حضرت هادی هم عرض میکنم که باید پیدا شود این پدر و پسر(سلام الله علیهما) سالیان متمادی در پادگان نظامی محصور بودند یک آدم عادی زاهد و عابد را که در پادگان تحت نظر نگه نمیدارند که شما از حضرت هادی چه توقّع دارید غیر از مبارزه و ظلمستیزی، و اینها این کار را کردند عسکریین همین کار را کردند خب از وجود مبارک حضرت هادی(ع) و امام عسکری(ع) سخنانی شفاف و روشن مطرح شود این صداوسیما بگوید این رسانهها بنویسند این گویندهها بگویند، مدّاحان بخوانند یک وقت پیغمبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) دیدند این مشرکان شعار میدهند میگویند: «لنا عزّیٰ و لا عزّیٰ لکم» فرمود: «الله مولانا و لا مولیٰ لکم»شما هم این طور حرف بزنید.
آنها به ساحت
مقدس امام هادی(سلام الله علیه) دهنکجی کردند ـ خذلهم الله ـ چهارتا شعر
هم شما بخوانید، در برابر هنر کاذب، هنر صادق داشته باشید. خیلی از بچهها خیلی از مردم اسمهای اینها را هم نمیدانند سرّش این
است که تبلیغ ما مناسب نیست دست مبلّغین ما هم باز نیست اینها هم موالید
دارند هم وفیات دارند باید مراسم گرفت تا روشن شود.
قال الاستاذ: با بانک ربوی نمیشود اقتصاد مملکت را, تولید مملکت را راهاندازی کرد و همین قرآن است که ربا را خبط میداند فرمود: ﴿الَّذِینَ یَأْکُلُونَ الرِّبَا لاَ یَقُومُونَ إِلاَّ کَمَا یَقُومُ الَّذِی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطَانُ مِنَ الْمَسِّ﴾ما بخواهیم با اقتصاد مخبّطانه تولید ملّی داشته باشیم سخت است نمیشود باید بکوشیم بالأخره این را طیّب و طاهر کنیم راه هم دارد........ .
به مناسبت سالروز درگذشت حاج محمد حسن اعرابی تصاویر اقامه نماز میت به امامت حضرت استاد بر آن مرحوم تقدیم میشود.
قال الاستاذ: وظیفه همه ما این است که هم بیدار باشیم (یک) هم خوابیدهها را بیدار کنیم (دو) هم کسانی را که به بیداری اسلامی موفق شدند راهنمایی کنیم (سه) هر کاری که کار فرهنگی و مانند آن از ما برمیآید مضایقه نکنیم (چهار) امیدوار باشیم و از خدای سبحان بخواهیم همه را به مقصد برساند (پنج).
پاسخ حضرت استاد به سوال دانشجویی انگلیسی که از ایشان درباره وظیفه مسلمانان در غرب و در کل جهان نسبت به وضعیت کنونی جهان اسلام پرسید.
قال الاستاذ:
** اولین مسئلهای که مجلس باید به آن اهتمام داشته باشد موقعیت شناسی است و نمایندگان باید نسبت به جایگاه خود واقف باشند که وظیفه مجلس قانون شناسی است نه قانون گذاری، چراکه قانون گذاری فقط از سوی خداوند انجام میشود.
** بشر تنها میتواند قانون را بشناسد، چون مواد اولیه قانون از منبع
گرفته میشود و مفاهیمی چون عدالت، استقلال و... جزو مبانی هستند که مواد
قانونی از آن سرچشمه میگیرد.
** این بانکها سودهای کلانی از مردم دریافت میکنند و در حال حاضر 80 درصد مردم با وام و ربا بسر میبرند و باید برای اقتصاد ربا فکری شود.
** ما خودمان را فریب ندهیم؛ ما مثل کسی که قلبش 80 درصد از
کار افتاده و با 20 درصد کار میکند هستیم. تعارف هم نکنیم، با 20 درصد
زندهایم و 80 درصد با ربا بسر میبرند.
**این کشور به زحمت و با دعای امام زمان(عج) زنده است.
بخشی از سخنان حضرت استاد در دیدار ریاست مجلس نهم
قال الاستاذ: اگر کسی خواست ولی الله بشود با نماز و روزه و عبادتهایی که از ترس جهنم است ولی الله نخواهد شد، اگر کسی در تمام عمر اهل مناسک و مراسم باشد، اما به شوق بهشت عبادت کند ولی الله نخواهد شد، تنها راه ولی الله شدن آن است که
ادامه مطلب ...قال الاستاذ: : اگر کسی قتل عمد کند، دیگر هیچ کس احساس امنیت
نمیکند، پس مانند این است که همه مردم را کشته است و این به خاطر سلب
امنیت است و لذا خدای متعال در مورد قصاص میفرماید، یک نفر به جای یک نفر
کشته میشود اما از نظر امنیتی و اجتماعی قاتل امنیت را از کل جامعه سلب
میکند. مرحوم شیخ انصاری در رسائل نقل میکند کسی که مخلّد در آتش است روح
او آلوده است و این روح آلوده به گونه ای است که اگر از جهنم هم بیرون
بیاید دوباره به ارتکاب حرام باز می گردد. (لَو رُدُّوا لَعادُوا لِما
نُهُوا عَنه)، این روح روح طغیان در برابر خدای سبحان است و باید مرتب در
عذاب باشد.
این شخص فقط به اندازه عمر یک انسان گناه
نکرده است، او روح خود را آلوده کرده که برابر میلیاردها سال است، خدای
متعال میفرماید این روح در برابر من طاغی است، اگر به دنیا هم برگردد همان
است، حتی در جهنم هم این شخص طاغی است و حاضر نیست نام خدا را ببرد، به
مسؤول جهنم که فرشتهای معصوم و امین است میگوید ما که خدا را قبول نداریم
به خدایت بگو جان ما را بگیرد (یا مالِکُ لِیَقضِ عَلَینا رَبُّک).