به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

مانند موش نباشید!!

بخشی از سخنان حضرت استاد در خطبه های نماز عید قربان 1397 در احمدآباد دماوند :  

 


 

عید قربان مانند عید سعید فطر از برجسته ترین اعیاد و روزهای اسلامی است. عید رسمی در اسلام بدرقه یک عبادت بزرگ است؛ عید فطر بدرقه ماه مبارک رمضان است و عید قربان بدرقه احرام و حج تمتع است، انسان وقتی عبادت انجام داد و به پیشگاه مولایش نزدیک شد جشن می گیرد لذا در اسلام عید، بدرقه عبادت یا در صحابت عبادت است.

 این عید برای جوامع مسلمین است و نه تنها شیعیان؛ «لِلمُسلِمینَ عیداً»، اگر جمعه را عید خواندند برای نماز جمعه است و اگر غدیر را عید گفتند به خاطر «ولایت» است، دعای 48 صحیفه سجادیه که خواندنش قبل از نماز عید سعید فطر و قربان مستحب است پیامش همین نکته است که ذات اقدس اله در آفرینش خود به مقصد نهایی و هدف اصلی رسیده است، خدا کار تکوینی کرد که هدف تکوینی دارد یعنی خداوند به موجودات فیض هستی داد برای اینکه همه در یک مسیر باشند و از راه برنگردند، نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند.

قربانی کردن را حتما انجام دهید و گوشت آن را بین نزدیکان و نیازمندان توزیع کنید و نگویید گران است بلکه به مخزن الهی بنگرید که بینهایت است، روحیه شما مانند موش نباشد که اهل ذخیره و احتکار است، فرمود پرندگان مهاجر هم در مبدا و هم در مقصد و هم در بین راه روزی آنها تامین است، لذا همت شما بلند باشد و نگران روزی خود نباشید و به رحمت خدا امیدوار باشید.

نظرات 1 + ارسال نظر
Paolo چهارشنبه 31 مرداد 1397 ساعت 18:01

Andate a lavorare parassiti
Ma vaffanculo a te e tutti gli ayatolla del cazzo

hi paolo
just Persian or farsi or English
tank you

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد