قال الاستاذ: وجود
مبارک صدیقه کبری(س) مقاماتی دارد که مقدور ما نیست که بفهمیم، مرحوم
کلینی نقل میکند که جبرییل میآمد و حوادث را برای فاطمه زهرا(س) میگفت و
حضرت برای امام علی(ع) میگفت و امام علی(ع) آن را مینوشت و میشد مصحف
فاطمه، همان طور که حضرت ابراهیم(ع) و موسی(ع) مصحف داشتند، حضرت فاطمه هم
مصحف دارد با این تفاوت که شریعت تازهای نیست بلکه اخبار غیبی است.
این واقع مقدور ما نیست که بفهمیم، جبرییل میآید، این چه
وحیای است که بر غیر نبی و غیر امام میآید، بر حجت خدا و معصومه کبری
میآید، اگر پیامبر و امام حجت است به این دلیل که معصوم است، البته نبوت و
امامت مقام برتر است، اگر ما روایتی از صدیقه کبری داشته باشیم بدون تردید
طبق آن فتوا میدهیم چون که معصوم غیر از حق نمیکند، قول حضرت صدیقه کبری
به دلیل عصمت حجت است، امام علی(ع) در نهج البلاغه به قول حضرت فاطمه(س)
استدلال میکند، اگر واقعا کسی هیچ راهی برای نفوذ شیطان و سهو و نسیان و
خطا باقی نگذاشت، معصوم میشود و قول او حجت است.
پنجشنبه 22 فروردین 1392 ساعت 18:25