به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

تلاوت قرآن و مودت قرآن و عترت

قال الاستاذ: قرآن کریم اجر رسالت را مودّت اهل بیت قرار داد و این را هم از برجسته‌ترین مصادیق حسنه نامید اما فرمود به مردم ابلاغ بکن که من چیزی به عنوان اجر رسالت از شما طلب نمی‌کنم مگر علاقه به اهل بیت ﴿قُلْ لاَ أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾.
مستحضرید هر جا سخن از قرآن است اهل بیت در کنار آنها هستند هر جا اهل بیت مطرح‌اند قرآن در کنار آنها هست چون اینها «لن یفترقا» هرگز از هم جدا نیستند. اینکه در سوره شوری ذات اقدس الهی به رسولش فرمود به مردم بگو اجر رسالت من مودّت قربا یعنی مودّت قرآن و عترت است. این‌چنین نیست که کسی بخواهد مودّت عترت را از مودّت قرآن جدا کند چه اینکه در هر مطلبی سخن از عظمت قرآن به میان بیاید عترت(علیهم السلام) حضور دارند لذا مزد رسالت وجود مبارک پیامبر(علیه و علی آله آلاف التحیّة و الثناء) مودّت قرآن و عترت است نه تلاوت قرآن.
انسان باید قرآن‌دوست باشد اگر کسی اهل فهم قرآن نبود قرآن‌دوست نیست، اهل عمل به قرآن نبود قرآن‌دوست نیست؛ باید قرآن دوست صمیمی ما باشد چه اینکه عترت(علیهم السلام) باید دوست صمیمی ما باشند؛ این اجر رسالت است و همین اجر به خود ما برمی‌گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد