به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

دیدار دکتر فاسلاون با حضرت استاد+ تصاویر

قال الاستاذ: 

* عصر ما عصر علم است با این وجود جنایت ها و کشتارها در این عصر در مقایسه با قرون گذشته بی سابقه است.این علم با همه شرفی که دارد نتوانست مشکل جامعه بشری را حل کند.

* کشتار چند میلیونی در دو جنگ جهانی اول و دوم تنها محصول علم بی دین نیست، بلکه دین بدون عقل هم خطرناک است،مانند کلیسا که دیروز گالیله را و امروز قرآن را می سوزاند، این امر، محصول دین بی علم است.





* غرب نظام برده داری را به صورت مدرن حفظ کرده است و کارخانه های اسلحه سازی در حال گسترش و کار است و بودجه های عظیمی صرف آدم کشی می شود،بنابراین، این مشکل امروز جامعه بشری است و بر عالمان و دانشمندان لازم است تا این غده را درمان کنند.

* دین و علم شمشیر خوبی علیه باطل است اما این شمشیر باید در دست توانمند عقل باشد تا در مسیر صحیح خود استفاده گردد.

* هر کشور یا قاره ای شناسنامه ای دارد و شناسنامه هر کشور اندیشوران آن کشورند.ارسطو، افلاطون و سقراط شناسنامه های علمی غرب هستند و امثال فارابی ها و بیرونی ها شناسنامه های علمی شرق اند. ما فرزندان آنهاییم و هر فرزندی باید راه پدر را ادامه دهد و ما این توانایی را داریم. امیدواریم روزی غرب و شرق دوباره شناسنامه علمی و وحدت وجودی خود را بازیابند.

بخشی از سخنان حضرت استاد در دیدار با دکتر فاسلابند
( دکتر فاسلاون از شخصیت های برجسته کشور اتریش باتفاق هئیت همراه با حضور در محل اقامت تابستانی حضرت استاد در شهرستان دماوند با ایشان دیدار و گفتگو کردند ).

نظرات 1 + ارسال نظر
منم کشاورز شنبه 9 شهریور 1392 ساعت 09:32 http://imfarmer.blogfa.com

سلام
مطلبتون جالب و مفید بود
تشکر
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد