به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

کتاب : کوثر کربلا

صفحه نخست 



کتاب «کوثر کربلا» مجموعه ای از سخنرانی های حضرت استاد در ایام محرم در شهرستان آمل به همراه مراثی گفته شده و با نگاهی به نقل‌های مورخان و ارباب مقاتل و نیز وقایع قبل و بعد از عاشورا توسط ایشان است که از گفتار به نوشتار تبدیل شده و در قالب ساختاری جدید و به صورت مهندسی پژوهشی عرضه شده است.

این کتاب مشتمل بر سه قسمت است؛  مباحث این سه قسمت همگی زیرمجموعه مباحث عقل نظری و به تعبیری دیگر، جزء مباحث حکمت نظری و عملی اند که برخی درباره شناخت هست و نیست‌ها و بعضی درباره شناخت بایدها و نبایدها می باشند.
در قسمت اول  این کتاب رسالت های معرفتی کربلا بیان و در قسمت دوم رسالت های عملی -اجرایی- کربلا ارایه می شود و در بخش پایانی  که بلانوشان کربلا نام دارد؛ مقتل سید الشهدا(ع) با رویکرد خاص تربیتی ارایه شده که این رویکرد علت امتیاز آن از سایر مقاتل است.
مقدمه این کتاب نیز به قلم حضرت استاد است که با دارا بودن مضامین بلند فلسفی و عرفانی بر غنای این کتاب افزوده است و یک تحلیل عرفانی از رویکرد نهضت کربلا به دست می دهد.
ایشان در این مقدمه با بیان ابعاد جهاد اصغر، اوسط و اکبر و نیز هجرت اصغر، اوسط و اکبر به مقام والای سید الشهداء(ع) اشاره کرده است. 

کوثر کربلا که در کمتر از یک ماه پس از انتشار  به 5000 هزارنسخه چاپ دوم رفت.