به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

توصیه حضرت استاد به مداحان اهل بیت (ع)

قال الاستاذ:

توصیه های حضرت استاد آیت الله جوادی آملی  به مداحان اهل بیت (ع)

  

مداحان عزیز که در خدمت اهل بیت هستند این گوهر را درست حفظ کنند، در حرم دل ، جز ولای خاندان اهل بیت چیزی را راه ندهند، حرف‌هایی که از عظمت و جلال و شکوه اینها می‌کاهد نگویند؛

 چون وصیّت وجود مبارک سیّدالشهداء در ظهر عاشورا به زینب کبرا و سایر بچه‌ها این بود که ما خاندان کرمیم لذا مبادا حرفی بزنید که از جلال و شکوه خاندان ما بکاهد، مبادا مداحی برای اینکه گریه بیاید، حرفی بزند که از عظمت اهل بیت بکاهد که این گریه و اشک، گریه و اشک کاذب خواهد بود.

ما که افتخارمان این است که روضه این خاندان را روی منبر می‌خوانیم وظیفه همه ما این است که از عظمت اینها, جلال اینها, شکوه اینها چیزی کم نیاوریم. اینها آمدند به ما شرف دادند . این عزیزان که مداح‌اند با همّت‌های بلند سخن می‌گویند, مداحی می‌کنند و جامعه را به حسینی که عالی است و اهل علوّ است معرفی می‌کنند هرگز آن سخنی که از جلال و عظمت اینها می‌کاهد نمی‌گویند.

ما هم باید خودمان را بسازیم هم رهبران الهی را بشناسیم هم این اشک را که خیلی گرانبهاست برای جلال و عظمت آنها بریزیم. اشک یکی از گرانبهاترین گوهر هاست این را در پای معارف ذات مقدس حسین‌بن‌علی باید بریزیم آن وقت آن اثر دارد بنابراین از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنیم بیش از پیش ما را به این خاندان جلال و شکوه آشنا بفرماید!