به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

پرچم با عرضه و پرچم بی عرضه ایران!!

قال الاستاذ:

فاصله 4 ساعته از مرگ بر شاه تا جاوید شاه!!

مرز پرگهر برای حالاهاست (مثل) روز انتخابات و امثال انتخابات؛ آن‌جا که (کشور) خون می‌خواهد و کشور را باید اداره کند یا حسین یا حسین, کربلا کربلا (بود)....
 
  
سرّ اینکه انقلاب به برکت خاندان عصمت و طهارت سامان پذیرفت این است که ما در این مملکت دو پرچم داریم: یک پرچم ما پرچم سه رنگ است آن عُرضه ندارد که پرچم یا علی را حفظ کند, یک پرچم است به نام یا علی و یا زهرا که هنرمند است آن را حفظ می‌کند.

این را من توضیحی بدهم، ما این پرچم سه رنگ را همیشه داشتیم برای آن شهید هم می‌شویم برای اینکه دین به ما می‌گوید وطنت را حفظ کن؛ اما آن پرچم عُرضه ندارد ما را حفظ کند به دلیل اینکه در همین جنگ جهانی اول پرچم سه رنگ بود ما تسلیم بودیم, در جنگ جهانی دوم پرچم سه رنگ بود ما تسلیم بودیم, در کودتای ننگین 28 مرداد 1332 ما سنّمان 21 سال بود آن‌جا چون مرحوم کاشانی رهبری انقلاب را به عهده داشتند غالباً طلبه‌ها در این جلسات شرکت می‌کردند .

در جمع شما کسانی هستند که در تهران در بخش مولوی زندگی می‌کنید و اینها نزدیک مولوی میدانی داشت به نام میدان شاه که الآن شده میدان قیام، شعار رسمی مردم تهران آن روز هم «مرگ بر شاه» بود برای اینکه ملی کردن صنعت نفت و اینها بود، ساعت نُه و نیم 28 مرداد 1332 این طبقدار رفته میدان و گلابی هم آن روزها به بازار می‌آید، چندتا جعبه گلابی گرفت و در این طبق داشت پخش می‌کرد و داد می‌زد آی شاه میوه! ریختند بساطش را به هم زدند که چرا می‌گویی شاه میوه, چه وقت؟ ساعت نُه و نیم 28 مرداد, ساعت ده شد و کودتا شد و مصدق و کابینه‌ او به زندان رفتند و بعدازظهر شد و زاهدی روی کار آمد و دولت تشکیل داد همین مردم شعار «مرگ بر شاه» آنها ظرف مدت چهار ساعت «جاوید شاه» شده، شانزده شهریور مرگ بر شاه بود, هفده شهریور آن همه شهید دادند مرگ بر شاه بود, هجده شهریور مرگ بر شاه بود, «تا مرگ شاه خائن نهضت ادامه دارد» بود,

فرقش چه بود؟

آن پرچم سه رنگ نتوانست حفظ کند اما وقتی اسلام شد و انقلاب اسلامی شد و غالب شما باید دیده باشید وقتی پنجاه نفر همین‌هایی که می‌گویید راهیان نور پنجاه نفر که پنجاه‌تا پرچم داشتند می‌رفتند جبهه یک دانه، پرچم سه رنگ نبود همه‌اش یا زهرا, یا حسن, یا حسین شما باید دیده باشید یک دانه‌اش پرچم سه رنگ نبود این پرچم سه رنگ عُرضه آن را ندارد که پرچم یا زهرا را حفظ کند اما پرچم یا زهرا این هنر را دارد که آن را حفظ کند، چه اینکه حفظ کرد.

خدای ناکرده ـ مشکل نظامی پیش نیاید چون ما این کشورمان را دوست می‌داریم؛ ولی آن پرچم سه رنگ نمی‌تواند, همان ایامی که ما آمدیم خدمت شما در خاکریز اول, خاکریز دوم من خوب گوش می‌دادم هیچ جا مرز پر گهر نبود, همه‌اش یا کربلا, کربلا یا حسین یا حسین بود, شما باید یادتان باشد خاکریز اول را من گوش می‌دادم, خاکریز دوم را من گوش می‌دادم مرز پرگهر برای حالاهاست روز انتخابات و امثال انتخابات؛ آن‌جا که خون می‌خواهد و کشور را باید اداره کند یا حسین یا حسین, کربلا کربلا چه در خاکریز اول چه در خاکریز دوم اینها نبود. آن پرچم سه رنگ را ما به وسیله پرچم یا زهرا باید حفظ کنیم و حفظ هم می‌کنیم این هنر را داریم، کشور ما, وطن ما, پرچم ما، اما اول یا حسین بعد آن سه رنگ و این را حوزه‌ها اداره می‌کند حوزه است که مسجد را اداره می‌کند, حوزه است که حسینیه را اداره می‌کند, حوزه است که نظام را اداره می‌کند.
 


بخشی از فرمایشات حضرت استاد در جمع خیرین حوزه ساز