به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

خاطره پرش به محضر استاد در شب عاشورا.....


 
انصافا محافظین آقا نیز فورا  عکس العمل نشان دادند و....



 


شب عاشورای امسال  (جمعه اول آبان 1394)  توفیق تشرف به محضرشان را داشتم . داب این مجلس1 چنین است که پس از نماز عشا و نماز وتیره  و  انجام  دقیق  تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها  توسط حضرت استاد، مکبر دعا می خواند . و پس از دقایقی  یکی از روحانیون  با کسب اجازه (اخلاقی ) به منبر می رود . و حضرتشان  هم رو به جمعیت نشسته و مستمع می شوند . 

در اثنای روضه-  که غالبا  اشخاص در حین گریه  صورت خود را میپوشانند و البته حضرت استاد نیز برای این کار دستمال مخصوصی دارد-  به ناگهان پسر جوانی  از جمعیت به سوی ایشان هجوم برد . از قضا آن شخص  در جلوی  اینجانب در صف سوم نشسته بود و حقیر در صف چهارم بودم ؛ که با یک پرش از صف دوم  و اول در کسری از ثانیه خود را به حضرت استاد رساند.پس از آنکه دست حضرت استاد را گرفت ، ایشان فقط متعجبانه به صورتش نگاه کرد . من که  از قبل نظاره گر حضرت استاد بودم و خیره به ایشان ، با دیدن این صحنه جا خوردم و اول فکر کردم  این شخص تروریست است . انصافا محافظین آقا نیز فورا  عکس العمل نشان دادند  و جوان  را آنجا دور کردند . که جای تقدیر و تشکر دارد.   جالب آنکه پس از مراسم از دوستان محافظ جریان را پرسیدم  و چنین گفتند که پسر جوان یکی از ارادتمندان به ایشان است و به زور میخواست دست ایشان را ببوسد که موفق هم نشد.    حالا چرا وسط روضه شب عاشورا را برای این کار انتخاب کرده بود  نمیدانم!!




1- مجلس روضه هفتگی دفتر ایشان در همه شب های جمعه  واقع در  قم ، خیابان عمار یاسر.

نظرات 1 + ارسال نظر
حکیم جوادی املی دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 22:30 http://hakim-javad-amoli.mihanblog.com

در محضر استاد:درس اخلاق 1394/08/21
1)برای طلبه‌ها حداقل ماهی یک دور قرآن ختم دادن تقریباً جزء وظایف خواهد بود, اگر بخواهد عالِم بشود, اگر بخواهد این همه علومی که از اهل بیت آمده چیزی سهم او بشود بالأخره باید با این کتاب مأنوس باشد، حداقل کاری که یک طلبه می‌کند، ماهی یک بار باید قرآن را ختم کند...
2)بیان نورانی امام سجاد در صحیفه سجادیه این است که «طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ مِنْ رَأْیِهِ وَ ضَلَّةٌ مِنْ عَقْلِه‏» چقدر این بیان شیرین است! فرمود انسان از انسان چیز بخواهد, غیر خدا از غیر خدا چیز بخواهد سفیه است: «طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَی الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ مِنْ رَأْیِهِ وَ ضَلَّةٌ مِنْ عَقْلِه‏»، این بیان بوسیدنی نیست؟! فرمود: او که همه چیز را داد, همه چیز را هم که می‌دهد, به هر کسی به شما نزدیک‌تر است و از هر کسی، حرفِ شما را بهتر می‌شنود، چرا با او گفتگو ندارید...
3)اگر کسی طلبه باشد, روحانی باشد, معمّم باشد این صحیفه سجادیه در دستش نباشد، خسارت است؛ حالا کتاب‌های علمی دیگر هم هست؛ ولی منظور این است که اینها برای ما اصل است. اینها دعایی که خدایا مریض مرا شفا بده نیست اینها آن مرحله نازله است آن مریض را شفا می‌دهد, پدر و مادرت را هم می‌آمرزد؛ اما عمده فهم است و فهم! جامعه با علم و تحقیق زنده است آن خواسته‌ها را که بَرّ و فاجر هم دارند، شما مگر در ماه مبارک رمضان نمی‌خوانید، «وَ اشْفِعْ کُلَّ مَرِیْضَ» چه کافر چه مسلمان؛ انسان که نازل فکر نمی‌کند، گفت:
چو سرو و سنبله بالا روش باش/ بنفشه‌وار سوی پَست منگر
همیشه مثل بنفشه سر پایین نباشد، زمین را ببینی، یک وقت مثل سرو ترقّی کنی, او را می‌آمرزد، بَرّ و فاجر باشد «اللَّهُمَّ أَغْنِ کُلَّ فَقِیْرٍ . . . اللَّهُمَّ اشْفِعْ کُلَّ مَرِیْضَ» اما این دعاهای نورانی امام سجاد همین است که انسان را به حمید می‌رساند، فصل اخیر و فصل الفصول انسانیّت، همین حمید است، «الانسان حیّ متألّه حمید»؛ بالاترین برکات الهی تحیّات الهی به روح مطهّر امام سجاد و سایر اهل بیت(علیهم آلاف التحیّة و الثناء)!
التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد