به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی
به یاد استاد

به یاد استاد

علامه ذوفنون حکیم متاله جوادی آملی

2نفر حدود یک میلیارد و نیم انسان را کافر کردند ما با داشتن اهل بیت نمیتوانیم 83میلیون نفر را اداره کنیم!!!!!!!!!!!

  ........با این که ما نباید دهه غارت داشته باشیم خیلی این مملکت ثروت داشت اینها غارت‌هایشان به میلیون که نبود به میلیارد بود آن هم هزار میلیارد یا چهار هزار میلیارد یا پنج هزار میلیارد جیب ملت را خالی کردند؛ هم باید مسئولان را توجه داد که در رونق تولید کاملاً در خدمت مردم باید باشد که مردم تولید بکنند، مگر ما چقدر غذا می‌خواهیم؟!

چین بیست برابر ماست و کافر است دارد خودش را اداره می‌کند! دو نفر از غرب مارکس( کارل‌هاینریش مارکس متفکر، فیلسوف، جامعه‌شناس، تاریخ‌دان، اقتصاددان آلمانی و از تاثیرگذارترین‌اندیشمندان است. مارکس همچنین مؤلّف «سرمایه» مهم‌ترین کتاب این جنبش است. این آثار به ‌همراه سایر تالیفات او و انگلس، بنیان و جوهره اصلی تفکّر مارکسیسم را تشکیل می‌دهد.) و اِنْگِلْس(. فریدریش انگلس در آلمان به دنیا آمد، وی فیلسوف و کمونیست آلمانی و نزدیک‌ترین همکار کارل مارکس است، او به ‌همراه کارل مارکس مانیفست حزب کمونیست و آثار تئوریک دیگری نوشته است.) آمدند بیست برابر ما را کافر کردند و اداره کردند اما ما با داشتن علی و حسین (علیهم‌السّلام) نمی‌توانیم کشور خود را اداره کنیم! چکار باید کرد؟! اینها کتاب آسمانی دارند؟! یک میلیارد و ششصد میلیون جمعیت‌اند، بیست یعنی بیست برابر ما! آن لنین و استالین.
 نیروی اجرایی بودند اما این دو نفر آمدند دو فرضیه آوردند در اقتصاد و این بیچاره‌ها را به بند کشیدند. مگر هیچ کسی زیر این آسمان از نظر اقتصاد، قناعت، زهدورزی مثل حضرت امیر بود؟! او احکام دینی را گفت، قصاص را گفت، حدود را هم گفت، اخلاقیاتش را هم گفت، کسی «آه» کشید نزد حضرت امیر حضرت فرمود این «آه» برای چیست؟ اگر برای آخرت است که کار خوبی است که افسوس می‌خوری که درجات فراوان در آخرت است شما مثلاً کمتر فراهم کردی! اگر برای دنیاست که من دنیا را تشریح کنم که اصلاً قابل این کار نیست، لذیذترین کار دنیا سه چیز است: یک چیزی از بس قوی است که من او را نمی‌گویم، دو چیز در خوراکی‌هاست و پوشاک و پرده‌داری و اینهاست. بهترین فرشِ روی زمین بهترین پارچه روی زمین بهترین پرده روی زمین پرنیان است و پرنیان یعنی ابریشم، اطلس، پرنیان، حریر

سه نگردد بریشم ار او را ٭٭٭ پرنیان خوانی و حریر و پرند

یعنی همین ابریشم. هیچ فرشی روی کره زمین هیچ پرده‌ای، هیچ پارچه‌ای گران‌تر از ابریشم نیست عرض کرد بله، فرمود روی کره زمین هیچ غذایی سالم‌تر و گواراتر از عسل مصفّا نیست عرض کرد بله، فرمود هر دوی اینها ساخته دو کرم‌اند، برای چه چیزی داری افسوس می‌خوری، نفس می‌کشی؟! این علی است! این آسمانی فکر کردن است، فرمود مگر عسل را این کرم نساخت؟ مگر ابریشم را آن کرم ابریشم نساخت، حالا تو برای اینکه محصول این دو کرم را نداری داری «آه» می‌کشی؟! («فَقَالَ ع یَا جَابِرُ عَلَامَ تَنَفُّسُکَ اَ عَلَی الدُّنْیَا فَقَالَ جَابِرٌ نَعَمْ فَقَالَ لَهُ یَا جَابِرُ مَلَاذُّ الدُّنْیَا سَبْعَةٌ الْمَاْکُولُ وَ الْمَشْرُوبُ وَ الْمَلْبُوسُ وَ الْمَنْکُوحُ وَ الْمَرْکُوبُ وَ الْمَشْمُومُ وَ الْمَسْمُوعُ فَاَلَذُّ الْمَاْکُولَاتِ الْعَسَلُ وَ هُوَ بَصْقٌ مِنْ ذُبَابَةٍ وَ اَحْلَی الْمَشْرُوبَاتِ الْمَاءُ وَ کَفَی بِاِبَاحَتِهِ وَ سِبَاحَتِهِ عَلَی وَجْهِ الْاَرْضِ وَ اَعْلَی الْمَلْبُوسَاتِ الدِّیبَاج...» . ‌) آن فریاد و شمشیر کشیدن و آن تازیانه به دست گرفتن از یک سو، این بیان نورانی داشتن را از سوی دیگر، اینها را داریم، تنها بزن و بکوب که نبود، تنها نصیحت عالمانه که نبود؛ هم آن بزن و بکوب بود تازیانه دست ایشان بود، هم این تحلیلات دقیق عقلی و حقوقی، اینها باید در راهپیمایی‌ها باشد در بیانیه‌ها باشد در قطع‌نامه‌های ما باشد در مطالبات ما باشد، ما باید در متن جامعه باشیم و خواسته‌های خود را هم بگوییم، ذات اقدس الهی را به حق علی و اولادش قسم بدهیم که این کشور را، این مملکت را، ناموس ما را، جوان‌های ما را، فرزندان ما را هدیه الهی بداند تا زمان ظهور صاحب اصلی‌اش!



بخشی از سخنان حضرت استاد در درس  خارج فقه 20بهمن98

نظرات 1 + ارسال نظر
ولی جمعه 17 دی 1400 ساعت 14:47 https://dijikala.blogsky.com

وقتی دررسانه ملی دربرنامه( بدون توقف) توسط دکتر علی غلامی رسما اعلام میشود اختلاس دزدی نیست!! چه کسی باید مردم را به مسلمان بودن هدایت کند؟؟؟اختلاس در فرهنگ لغت معین به معنی دزدی، مالی را بدون کسب اجازه صاحب برداشتن، خیانت درامانت..است.وقتی برای مشروعیت بخشی به خیانت درامانت مسئولین ، اختلاس را تلاش می کنند تعریف دیگری ارائه دهند چه انتظاری باید داشت.همان چین کافر الان قرآن و سجاده و مهر و کفن ما مسلمانان را تولید وما خریداری میکنیم.همان چین که استیلای اقتصادی و سیاسی اش بر سر کشور سایه افکنده است کافر است؟ پس بدا بحال ما که مسلمانیم.مگر در اسلام معامله با کفار حرام نمی باشد؟؟
در کشورکافرچین سلطان شکر و سکه و آپارتمان و خودرو و دارو و.....وجود ندارد.
مردم باید به آیین و کیش کدامین سلطانهایی که برشمردم باشند.الناس علی ملوکهم مگر دراسلام ذکر نشده......
جایی که صحبت از اشرافی گری مسئولین میشود یک حاحی آقا درتلویزیون ازثروت امام حسین( ع) می گوید و این موضوع را قابل مذمت نمیداند.آنجا که صرفه و جویی وفقر را میخواهند درکشور توجیه کنند ،حاجی آقای دیگر می گوید باید مردم مثل امام علی (ع) تحمل گرسنگی نمایند.با این وصف تناقض آمیز ، فرهنگ شهادت را باید فقرا وفرزندانشان از امام حسین(ع) الگوبرداری کنند و.ثروت را مسئولین و خانواده های شان ازامام حسین( ع). شهادت برای مردم و فقرا ،و ثروت برای مسئولین.
مرگ برآمریکا را مردم باید شعار سر بدهند و ابراز تنفر از آمریکا کنند .اما بهترین زندگی لاکچری را فرزندان و بستگان مسئولین درآمریکا داشته باشند واز زندگی شان لذت ببرند.ظاهرآمریکا دشمن مردم ایران است و دوست مسئولین..آخه کدام آدم عاقلی حاضر میشود فرزندانش را درخانه دشمن سکنی بدهد؟؟؟درحالیکه بالای ۵۰۰۰نفرازفرزندان مسئولین درکشور آمریکا به عیاشی مشغولند..آیا در ورطه دروغ گرفتارنیستیم..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد